Miksi On Tärkeää Huolehtia Yksityiskohdista?

Miksi iPhone on maailman myydyin laite?

Koska sen kehittelijät ovat huolehtineet yksityiskohdista.

Tiedätkö, minkä teknisen työtehtävän Steve Jobs antoi sovelluskuvakkeiden suunnitelijoille:

Tehkää ne sellaisiksi, että kun niitä katsoo, tekisi mieli… nuolla niitä”.

Jos iPhonen kuoret poistaa, kaikki piirikortit ja sirut on sijoitettu tarkasti kauniiseen symmetriseen järjestykseen. Tähän ilmeisen hyödyttömän yksityiskohdan eteen on nähty paljon vaivaa.

Ja insinöörien kysymykseen: ”Miksi nähdä moinen vaiva, jos sirut eivät näy kenellekään?”

Steve vastasi: ”Niin, mutta me näemme ne ja me tiedämme niistä… me!”

Tuotteen laatu on yksityiskohdissa.

Suorittamasi toimenpiteen laatu ja lopullinen tulos ovat seurausta pienistä yksityiskohdista.

Hymy. Se on yksityiskohta.

Sohvan ja seinien värien yhdistelmä. Yksityiskohta.

Silitetty univormu. Yksityiskohta.

Injektio asiakkaaseen. Yksityiskohta.

Kaunis muistio jälkihoidosta. Yksityiskohta.

Joku sanoo: ”Se ei ole tärkeää! Tärkeintä on, että työ oli laadukasta!”

Se on sama kuin tilaisit asuntoremontin ja työtä hyväksyessäsi huomaisit säröisiä jalkalistoja, vinoja pistorasioita ja huonoja tapetointeja.

Ja luonnolliseen ihmetykseesi ”Mitä hittoa tämä on?” saisit vastaukseksi: ”Kaikki nämä yksityiskohdat eivät ole tärkeitä. Tärkeintä on, että lattia oli tasainen.”

Miksi? Miksi? Miksi?

Kun loimme käsikirjan ”Ammattilaisen työkirja” kurssia varten, myös me huolehdimme.

Esimerkiksi…

Miksi maksaa 3 kertaa enemmän ja tulostaa ”Ammattilaisen työkirja” paksulle kiiltäväpintaiselle paperille painotalossa, jos voi ottaa tavallisen A4:n ja laittaa sen omaan mustavalkotulostimeen?

VASTAUS: Jotta sitä olisi mukava pitää käsissä ja selailla. Se on yksityiskohta.

Miksi tilata sommittelu hyvältä suunnittelijalta, jos osaa itsekin rustata kolmikerroksisen tekstikappaleen Wordissa?

VASTAUS: Jotta sitä olisi miellyttävä ja helppo tarkastella. Se on yksityiskohta.

Miksi katsoa 19 tuntia videoita, ostaa 3 lisäkoulutusta, varata konsultaatio asiantuntijoilta Koreasta (toinen Mediselor-yrityksen perustajista) ja Englannista (Aerton-yrityksen johtava teknologi), jos voi vilkaista tietoja internetistä?

VASTAUS: jotta opiskelijalla on kaikki yksityiskohtaiset tiedot toimenpiteen kaikista nyansseista. Se on yksityiskohta.

Tällaisista yksityiskohdista muodostuvat koko tuote ja ammattilaisen imagosi.

Joten mitä tahansa teetkin, sinun pitäisi huolehtia. Kaikesta. Ei pelkästään pakkauksesta, vaan myös sisällöstä.

Nyt huomio: perinteinen kysymys taidokkaille asiantuntijoille!

Huolehditko yksityiskohdista? Mikä niistä on tuotemerkkisi?

Onko muiden ihmisten/mestareiden työssä pieniä, asiattomia yksityiskohtia, jotka suututtavat sinua?